کالاف دیوتی موبایل

کاربر بلاگیکس · 17:30 1400/08/05

‏‏بازی Call of Duty: Mobile (کال اف دیوتی یا ندای وظیفه) نسخه‌ی رسمی این سری محبوب، دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیز برای موبایل است. این بازی نسخه اندروید بازی جذاب کال اف دیوتی است که شما می‌توانید همانند بازی های آنلاین چند نفره دیگر از جمله مدرن کامبت با بازیکنانی از سراسر جهان مبارزه نمایید و ماموریت های جذاب و هیجان انگیز پیش روی خود را به اتمام برسانید. همه شخصیت ها و سلاح ها بدون تغییر در دسترس شماست. همچنین چندین حالت مختلف از جمله PVP پنج نفره، حالت زامبی و … در بازی گنجانده شده که به شما قدرت انتخاب بیشتری را می دهد. این بازی توسط شرکت Activision و با همکاری TiMi ساخته شده و به‌صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار گرفته است.

کال آف دیوتی موبایل ;i یکی از بهترین بازی های اندروید است تمام چیزی که از یک بازی شوتر آنلاین چند نفره انتظار دارید را در خود دارد و در آن با بازیکنانی از سراسر جهان مسابقه می‌دهید؛ از جمله مودهای مبارزه‌ی ۵ به ۵ مثل Team Deatmatch و Frontline که در آن‌ها تیمی که زودتر به حد نصاب امتیاز برسد برنده می‌شود. یا مود‌هایی مثل Domination، Search and Destroy که در آن‌ها باز هم در قالب تیم‌های ۵ نفره باید از موقعیتی خاص محافظت کرده و یا آیتمی خاص را از بین ببرید. در کنار این‌ها باید مود بتل رویال ( Battle Royale) و زامبی را هم اضافه کنیم که دومی در واقع امضای سری Black Ops بازی‌های کال اف دیوتی است. 

‏ویژگی برجسته کال آف دیوتی موبایل آپدیت شده وجود شخصیت‌ها، مپ‌ها و سلاح‌هایی است که احتمالاً در قسمت‌های قبلی این بازی که برای کنسول و PC منتشر شده‌اند آن‌ها را دیده‌اید؛ شخصیت‌هایی مثل کاپیتان پرایس، اسنیک، دیوید میسون و مپ‌هایی مثل Cross Fire، Killhouse و Crash. ویژگی دیگر کال آف دیوتی موبایل گرافیک بسیار باکیفیت، صداگذاری عالی و گیم‌پلی روان و اعتیادآور آن است، به‌طوری که آن را از رقبایی مثل پابجی موبایل و یا فری فایر کاملاً متمایز می‌کند. کنترل‌ها (مثل حرکت دادن شخصیت بازی و نشانه‌گیری و شلیک کردن) نیز در کال آف دیوتی موبایل راحت‌تر و خوش‌دست‌تر از پابجی و فری‌فایر است.

‏در کال آف دیوتی موبایل امکانات شخصی‌سازی متعددی گنجانده شده است. وجود سلاح‌ها، کاراکترها و اسکین‌های مختلف تنها بخشی از ماجراست و Perkها هم به عنوان ویژگی مخصوص سری بازی‌های کال آف دیوتی (توانمندی‌های خاصی که می‌توانید به کاراکتر موردنظرتان اضافه کنید) هم در دسترس شما هستند. 

‏ ویژگی‌های مثبت کال آف دیوتی موبایل:

- گرافیک بسیار با کیفیت در مقایسه با رقیبان مثل پابجی موبایل و فری فایر

- کیفیت بالای جلوه های صوتی

- مپ‌ها و شخصیت‌های خاطره‌انگیز که از سری‌های قبلی انتخاب شده‌اند

- گیم‌پلی روان و اعتیادآور

- مودهای رقابت چند نفره ۵ به ۵ با کیفیت 

- صداگذاری شفاف و فول اچ‌دی،  کیفیت بالای جلوه های صوتی

- امکان رقابت با دوستان و دریافت جوایز گروهی

- امکان شخصی سازی شخصیت ها و تجهیزات

- حالت های مختلف بازی

ممکن است این بازی را با نام های دیگری نیز بشناسید: کال آف دیوتی -کال آو دیوتی - callofduty - کالاف دیوتی - کالاو دیوتی - بازی ندای وظیفه - کال اف دیوتی - کال او دیوتی

‏خوب است بدانید اولین قسمت از مجموعه بازی‌های Call of Duty در تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۰۳ برای مایکروسافت ویندوز منتشر شد. این بازی به سبک اول شخص و در حالت‌های یک‌نفره و چندنفره طراحی شد و داستان آن مرتبط با جنگ جهانی دوم بود. از سال ۲۰۰۳ تا سال ۲۰۲۰، ۱۵ نسخه دیگر از این بازی برای انواع مختلف پلتفرم‌ها ساخته شد و حالا نوبت به این رسیده که گیمرها این بازی را روی موبایل‌هایشان تجربه کنند. این بازی را از دست ندهید!

برای برنده شدن در کال آف دیوتی موبایل چه کنیم؟

برنده شدن در بازی کال آف دیوتی موبایل (بخش رقابت آنلاین و نه بتل رویال) بیش از هر چیز به مهارت شما در استفاده از سلاح‌های مختلف، سرعت‌العمل نشانه‌گیری و شلیک و در نهایت تحلیل حریف و توانایی بازی تیمی بستگی دارد. اگر تازه‌کار هستید و هنوز تفنگ‌ها زیادی به‌دست نیاورده‌اید، صبور باشید و سعی کنید که نشانه‌گیری و شلیک دقیق را تمرین کنید (البته بازی شما را با بازیکنانی که هم‌سطحتان هستند جفت می‌کند). بعد از این که کاراکترهای جدید را باز کردید، باید شناخت مناسبی از تفنگ‌ها پیدا کرده و برای هر استراتژی بازی کردن یکی از کاراکترها را شخصی‌سازی کنید. مثلاً یکی از کاراکترها باید برای نبرد نزدیک و تن به تن طراحی شود و نیاز به سلاحی قوی و با برد نزدیک مثل شاتگان یا SMGهایی با نرخ آتش بالا دارد. کاراکتر می‌تواند نقش پشتیبانی داشته و هم‌تیمی‌هایش را پوشش بدهد و برای این کار باید یک اسنایپر برای او در نظر بگیرید.

بتل رویال در این عنوان چه فرقی با بازی‌های دیگر دارد؟

تقریباً هیچ. مود بتل رویال کال آف دیوتی در کلیات بسیار شبیه به بازی‌های دیگر مثل پابجی موبایل یا فری فایر است و صرفاً در برخی جزئیات فرق دارد. به عنوان مثال می‌توانید یک توانمندی ویژه برای کاراکتر خود انتخاب کنید؛ از جمله توانایی ساخت دیوار دفاعی در مواجهه با دشمنان یا استفاده موقت از رادار برای تشخیص مکان بازیکنانی که دور و بر شما هستند. به‌طور کلی باید سعی کنید نقشه‌ی بازی را شناخته و در جایی فرود بیایید که تجهیزات خوبی داشته و خیلی هم شلوغ نباشد. هم‌چنین برای زنده ماندن استراتژی خاصی داشته و با توجه به آن سلاح‌هایتان را انتخاب کنید.

کال آف دیوتی موبایل چه مود هایی برای بازی کردن دارد؟

کال آف دیوتی در ابتدا با تمرکز روی رقابت‌های آنلاین ۵ به ۵ عرضه شد. البته همان‌طور که ذکر کردیم مود بتل رویال و زامبی هم دارد و هر از گاهی به‌طور موقت مودهای جدیدی مثل فقط تک‌تیرانداز یا مودی که در آن تنها می‌توانید از چاقو و تبر استفاده کنید نیز اضافه می‌شود. اما به‌طور کلی مودهای این بازی عبارتند از:

‏ مود بتل رویال

‏ مود زامبی

‏ مود Team Deathmatch

‏ مود Frontline

‏ مود Search and Destroy

‏ مود Domination

آیا بازی نیاز به نصب فایل‌های دیتا دارد؟

بله. این بازی گرافیک و صداگذاری بسیار باکیفیت و المان‌ها، شخصیت‌ها و محیط‌ها متنوعی دارد و بروزرسانی جدید آن از مایکت قابل دریافت است، به همین خاطر حجم زیادی هم داشته و علاوه بر فایل نصبی بازی باید دیتای مربوط به این آیتم‌ها را هم نصب کنید. با دانلود کال آف دیوتی موبایل از مایکت، دیتای این بازی نیز به صورت خودکار دانلود و روی گوشی شما نصب می‌شود. به دلیل محدودیت‌های دسترسی به گوگل‌پلی، دانلود بازی کال آف دیوتی با دیتا از طریق مایکت برای کاربران موبایل‌های اندرویدی آسان‌تر است؛ همچنین ترافیک شما در دانلود هر برنامه یا بازی از مایکت به صورت نیم بها محاسبه می‌شود.

پرک (Perk) در کال آف دیوتی موبایل چیست؟

پرک‌ها توانایی‌های ویژه‌ای هستند که شما می‌توانید به کاراکتر خود اضافه کنید. مثلاً می‌توانید از دید رادار دشمن مخفی شده، صدای پایتان توسط دشمن شنیده نشود، آسیبی که به حریف می‌زنید بیش از حالت عادی محاسبه شود، رد پای بازیکنانی که نزدیکتان هستند را ببینید و بسیاری از قابلیت‌های دیگر. مهم‌ترین نکته در استفاده از پرک‌ها این است که بدانید برای چه از آن‌ها استفاده می‌کنید. بهتر است قبل از این که برای شخصیت‌تان در بازی پرک انتخاب کنید، استراتژی و مدل بازی‌کردنتان را مشخص کنید.

بتل پس (Battle Pass) در کال آف دیوتی موبایل چیست؟

در بازی کال آف دیوتی موبایل (شبیه به اکثر بازی های شوتر آنلاین) قسمتی تحت عنوان بتل پس وجود دارد. بازی کال آف دیوتی موبایل فصل‌های مختلفی دارد و در هر فصل از بازی با توجه به حال و هوایی که سازندگان در نظر گرفته‌اند، تعدادی ماموریت برای بازیکنان مشخص می‌شود که با انجام دادن آن‌ها امتیاز گرفته و می‌توانند با خرج کردن آن‌ها آیتم‌های جدید (مثل لباس، تفنگ، اسکین، کاراکتر و…) دریافت کنند. ماموریت‌هایی مثل این که «۲۰ نفر را با شاتگان بکشید» یا «در یک روز در ۵ مسابقه Deathmatch) شرکت کنید. طبیعی است که هر چقدر این آیتم ها خاص‌تر و ویژه‌تر باشند، امتیاز مورد نیاز برای دریافت آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

بخشی از حجم دانلود فایل این بازی متعلق به فایل دیتای آن است که به صورت اتوماتیک دانلود و نصب خواهد شد. این بازی جهت اجرا به این فایل‌های دیتا نیاز دارد که مایکت به صورت اتوماتیک فرآیند نصب آنها را انجام خواهد داد.

‏‏آماده فصل 7 بازی Call of Duty: Mobile باشید. به همراه 4 Operator جدید این فصل در نقشه‌های Scrapyard و Monastery مبارزه کنید. از داخل Battle pass جدید این فصل تفنگ جدید The Hades را آزاد کنید و با آن تمامی دشمنان را به آتش بکشید! در کنار آن تیم‌های قدرتمند منطقه خود را در مسابقات جهانی World Championship 2021 Stage 4: Regional Playoffs مشاهده کنید. آیا آماده پیوستن به گروه 'بهترین بهترین‌ها' هستید؟